Dobar bežični Internet u hotelu – mit ili istina?!

 

Da li ste znali da gosti, kada uđu u hotel u prvih 7 sekundi pitaju za WiFi šifru?
Da li znate da gosti biraju hotele prema kvalitetu WiFi konekcije?

 

Svi smo iskusili loš hotelski Internet… putopisi ili online pretraga prikazuju da hotel ima “Free WiFi” – a onda se nađete u tom istom hotelu i doživite gorko iskustvo.

Pristup Internetu, žični ili bežični, uopšte ne mora biti loš. Ako se pridržavate “best practice” uputstava, vaš hotel može ponuditi gostima odlično WiFi iskustvo!

 

Internet je za vaše goste

Zapamtite ovo pravilo, jer ovo je najveći razlog zbog kojeg investirate u brz i siguran hotelski wireless sistem, a sve u cilju bolje usluge za vaše goste. Uvek slušajte vaše goste, jer su oni ti koji će vam reći u kom pravcu da širite WiFi kapacitete i usluge. Pre nego što postavite vašu mrežu, zapitajte se: “Kako moji gosti koriste WiFi i šta od istog očekuju?”

 

Bezbednost na prvom mestu

Postoje dva glavna izazova kada je u pitanju bezbedan bežični pristup Internetu u hotelima:

  • Kako hotel osigurava uređaje koje ne poseduje (BYOD)
  • Kako hotel osigurava različite tipove uređaja

Bezbednost današnjice o kojem je ovde reč se ne bavi kontrolom samih uređaja (osim ako ih hotel ne poseduje), već kontrolom ponašanja tih uređaja na mreži. Bezbednosna infrastruktura mreže mora da kontroliše kretanje uređaja po mreži, kao i da prati njihov rad. U tu svrhu, neophodno je imati minimum firewall, kao i neku vrstu autentifikacije. Obe funkcije mogu biti objedinjene u tzv. “Captive portal” softverskim rešenjima, koje prati kako žične tako i bežično povezane uređaje.

 

Planiranje kapaciteta

Nakon bezbednosti dolazi brzina odziva mreže, a to podrazumeva planiranje kapaciteta.
Potrebno je imati dobro razumevanje o različitim tipovima i broju uređaja koji će pristupati hotelskoj bežičnoj mreži. Takođe, potrebno je planirati i tip aplikacija koje će biti korišćene, npr. da li korisnici gledaju video preko Interneta, da li koriste biznis aplikacije za razgovor…

 

Lokacija bežičnih uređaja

Pre desetak godina bilo je prihvatljivo postavljati bežične uređaje duž hodnika, jer su uređaji bili skuplji, a željeni cilj je bio što veća pokrivenost signalom. U današnje vreme, sa padom cena bežičnih uređaja, kao i porastom broja korisnika ovih usluga, uređaji se postavljaju bliže samim korisnicima (najčešće u sobama), a sve u cilju visokih performansi. Ovo ima i smisla jer gosti najviše vremena provode u sobama, a ne u hodnicima.

 

Merenje performansi nikada ne prestaje

Korišćenjem socijalnih medija poput Facebook-a i Twitter-a, kao i sajtova za opis hotela (npr. TripAdvisor), gosti, pa čak i zaposleni imaju nikad lakši način da prikažu svoje nezadovoljstvo nekom hotelskom uslugom, pa samim tim i uslugom pristupa Internetu. U kombinaciji sa povećanim očekivanjima korisnika imate recept za loš poslovni model u slučaju da bežični pristup Internetu ne radi uvek kako treba. Wireless pristup se danas smatra neophodnim, kao što su struja i voda. Da li biste prihvatili da Vam u hotelu sa 4 zvezdice nema tople vode, ili da voda jedva teče? Ne, verujem da ne biste.

Kako biste izbegli loše kritike i loš kvalitet rada, potrebno je da konstantno pratite kvalitet bežične mreže. U tu svrhu je potrebno uvesti network management system (NMS), koji minimalno treba da obuhvati sledeće:

  • Mesečne provere stanja mreže (health check)
  • Proveru softvera na bežičnim mrežnim uređajima u slučaju da je trenutna verzija softvera problematična
  • Zakazane testovi sistema
  • Proaktivna upozorenja
  • Upozorenja zasnova na događajima
  • Praćenje klijenata

Jednom kada je bežična mreža postavljena, moguće je da će dolaziti do izmena. Čak iako je sve u redu i pravilno definisano, bežična mreža je dinamična i zahteva dalju analizu i praćenje. Tipovi uređaja koji se prijavljuju na sistem se menjaju, broj uređaja koji se povezuje se povećava, a na osnovu toga se menja i radio okruženje. Zbog toga je praćenje i održavanje bežičnih mreža ciklus koji se stalno ponavlja.

 

Izbor pravog partnera

Dizajn, implementacija i upravljanje velikim bežičnim mrežama nije jednostavan zadatak. Pojedine kompanije to rade dugi niz godina, pa i pored stručnosti, svaki dan nauče nešto novo, jer su bežične mreže oblast IT-a sa velikom dinamikom. Bežične mreže zahtevaju iskustvo i veštine u implementaciji. Zbog toga je izbor pravog partnera kritičan za vaš uspeh.

 

Zaključak

Mnogi hoteli uveliko koriste moderne bežične mreže, ne samo za goste i pristup Internetu, već i za povećanje svoje radne efikasnosti, što ujedno dovodi i do poboljšanja iskustva njihovih gostiju.

  • Automatizovani check-in, check-out i izbor sobe
  • Mobilni pristup hotelskim uslugama i sobnim servisima
  • Slanje promocija gostima i reklamiranje hotela

Ugostiteljsvom upravljaju klijenti, a oni očekuju pouzdanu, brzu i sigurnu bežičnu mrežu. Došao je trenutak da im to i omogućite i da podržite njihova očekivanja.